loading...
نیک نگار بزرگترین سایت سرگرمی و تفریحی
خوش آمدید به سایت نیک نگار

با عرض سلام خدمت شما بازدید کننده محترم


خوش آمدید به سایت نیک نگار


به علت به روز بودن سایت پیشنهاد می شود از تمامی صفحات سایت دیدن کنید یا برای جستجوی بهتر از بخش موضوعات سایت استفاده کنید


سایت نیک نگار با تمامی سایت ها تبادل لینک میکند برای نبادل لینک میتوانید از تبادل لینک اوتوماتیک استفاده کنید


 لطفا جهت حمایت از ما، ما را از نظرات و پیشنهادها و انتقاد ها از بخش نظرات آگاه سازید و همچنین می توانید با عضویت در سایت ما را یاری کنید.


برای تبادل بنر از تماس با ما استفاده کنید


برای گذاشتن تبلیغات در سایت از تماس با ما استفاده کنید یا به شماره 09391479581 پیامک بزنید آدرس ایمیلم هم bn.norozi1995@yahoo.com


behruz بازدید : 117 سه شنبه 1392/05/08 نظرات (0)

ديگو آرماندو مارادونا (زاده ۳۰ اکتبر۱۹۶۰ در ويلا فيوريتو، امروزه پاتريدو در ايالت بوئنوس آيرسفوتباليست سابق آرژانتيني و مربي کنوني فوتبال است. مارادونا هنگامي که کودکي هشت ساله بود با انجام حرکات نمايشي با توپ فوتبال در اماکن عمومي سعي مي‌کرد بخشي از خرج خانواده فقيرش را تامين کند. مارادونا در دوران جواني درخشش خود را با تيم بوکاجونيورز آرژانتين آغاز کرد و پس از آن به بارسلوناياسپانيا رفت. و با اين تيم به مقام قهرماني جام حذفي اسپانيا رسيد.

 دوران زندگي

مارادونا هنگامي که کودکي هشت ساله بود با انجام حرکات نمايشي با توپ فوتبال در اماکن عمومي سعي مي‌کرد بخشي از خرج خانواده فقيرش را تامين کند. مارادونا در دوران جواني درخشش خود را با تيم بوکاجونيورز آرژانتين آغاز کرد و پس از آن به بارسلوناياسپانيا رفت. و با اين تيم به مقام قهرماني جام حذفي اسپانيا رسيد. در جام جهاني ۱۹۸۲ علي رغم انجام بازيهاي ديدني به دليل يک حرکت غير ورزشي در ديدار برابر برزيل در دور دوم از زمين اخراج شد و بدون مارادونا آرژانتين از جام جهاني خداحافظي کرد. چهار سال بعد در جام جهاني ۱۹۸۶ در مکزيک مارادونا فوتبال زيباي خود را به نمايش گذاشت. در اوج حساسيت‌هاي اين جام دو تيم آرژانتين و انگلستان در مرحله يک چهارم نهايي در برابر هم قرار گرفتند. جنگ جزاير فالکلند در ميدان ورزشي به منصه ظهور رسيد. مارادونا با به ثمر رساندن دو گل تاريخي موجب پيروزي آرژانتين شد. نخستين گل مسابقه را مارادونا در ابتداي نيمه دوم با دست به ثمر رساند و چند دقيقه بعد در حالي که در ميانه‌هاي ميدان صاحب توپ شده بود با دريبل زدن هفت بازيکن انگليسي توپ را وارد دروازه پيتر شيلتون (دروازه بان انگلستان) نمود.

هنرنمايي خارق العاده مارادونا آرژانتين را به قهرماني جهان در سال ۱۹۸۶ مي‌رساند. مارادونا همچنين توانست باشگاه ناپل ايتاليا را دوبار در سالهاي ۱۹۸۷ و ۱۹۸۹ به مقام قهرماني ليگ ايتاليا برساند. و در سال ۱۹۹۰ نيز به همراه اين تيم جام يوفا را فتح نمود. در جام جهاني ۱۹۹۰ که به ميزباني ايتاليا برگزار مي‌شد تيم آرژانتين توانست به کمک مارادونا ايتالياي ميزبان را در مرحله نيمه نهايي در ورزشگاه شهر ناپل شکست دهد.

پس از جام جهاني درگيري مارادونا با سران باشگاه ناپل که با سازمان مافياي حاکم براين شهر نيز چندان غريبه نبودند آغاز شد. ناگهان در پايان يک مسابقه ليگ ايتاليا اعلام شد آثار استفاده از کوکائين در بدن مارادونا يافت شده‌است. فيفا او را ۱۵ ماه از شرکت در رقابت‌هاي فوتبال محروم کرد. ولي مارادونا دردسرهاي بيشتري را نيز براي خود خريد. در شهر ناپل شايع شد که پليس اين شهر متن ضبط شده مکالمات تلفني مارادونا و يکي از مقامات مافيارا در اختيار دارد که ثابت مي‌کند او در يک شبکه گسترده خلافکاري و توزيع مواد مخدر دست داشته‌است. مارادونا که ظاهرا به بوئنوس آيرس پناه برده بود در خانه خود مورد هجوم پليس آرژانتين واقع مي‌شود و باز اعلام مي‌شود در خانه اش مقادير زيادي مواد مخدر کشف شده‌است.

مارادونا ديگر نمي‌توانست به ناپل بازگردد. او پس از پايان دوره محروميتش مدتي را در باشگاه سويل اسپانيا گذراند و سپس به نيوولز در آرژانتين رفت. زماني که قصد خداحافظي از فوتبال را داشت به سفارش آلفيوباسيله(سرمربي تيم ملي آرژانتين در جام جهاني ۱۹۹۴) در آستانه جام جهاني ۱۹۹۴ بارديگر پيراهن تيم ملي را به تن کرد تا به تيم بحران زده آرژانتين روحيه بدهد. با شروع مسابقات جام جهاني ۱۹۹۴ تماشاگران بار ديگر توانايي‌هاي مارادونا را به چشم ديدند و آن را تحسين نمودند. هنگامي که در بازي برابر يونان گلي زيبا را براي تيمش به ثمر رساند کمتر کسي تصورمي نمود که اين تيم شکست پذير باشد ولي در پايان بازي آرژانتين و نيجريه (که مارادونا به عنوان بهترين بازيکن زمين شناخته شده بود) آزمايش دوپينگ مارادونا مثبت از آب درآمد. فيفا در همان روز مارادونا را دوسال از شرکت در مسابقات فوتبال محروم کرد. آرژانتين پس از از دست دادن کاپيتانش چيزي براي گفتن نداشت و در دور يک هشتم نهايي توسط روماني از گردونه رقابت‌ها خذف شد.

بسياري از افراد بر اين باورند که در محروميت مارادونا در جام جهاني ۱۹۹۴ آمريکا هاوالانژ رييس برزيلي وقت فيفا نقش مهمي را بازي کرده بود. در زمان رياست وي بر فيفا، برزيل هيچگاه به قهرماني جهان دست نيافته بود و جام جهاني ۹۴ آمريکا آخرين جام جهاني بود که هاوالانژ بر صندلي رياست فيفا بود. تا قبل از جام کارشناسان تقريبا هيچ اميدي براي قهرماني آرژانتين متصور نبودند، اما با ورود ناگهاني مارادونا، آرژانتين به تيمي قدرتمند بدل گشت و شايد تنها تيمي بود که مي‌توانست به قهرماني دست يابد. بسياري بر اين باورند که با محروميت مارادونا راه براي قهرماني برزيل پس از ۲۴ سال هموار گشت. مارادونا بعدا مدعي شد که دارويي که او را به آن جهت از مسابقات محروم کرده بودند با هماهنگي فيفا و جهت کاهش وزن از آن استفاده کرده بوده‌است. اين ادعا هيچگاه از جانب فيفا پاسخي دريافت نکرد و شايد به همين دليل عده بسيار زيادي هنوز بر اين باورند که در محروميت مارادونا دستهايي سياسي نقش بازي کرده‌ است.

در سال ۲۰۰۲ مارادونا در راي گيري اينترنتي فيفا جهت انتخاب بهترين بازيکن فوتبال قرن بيستم راي اول را بدست آورد و بعنوان بهترين بازيکن قرن بيستم توسط طرفداران فوتبال جهان شناخته شد. در همين سال گل دوم وي به انگلستان در جام جهاني ۱۹۸۶ بعنوان برترين گل قرن معرفي شد.

در سال ۲۰۰۵، مارادونا مدتي به عنوان مجري تلويزيوني در برنامه شماره‌هاي ۱۰ به کار مشغول شد.

در نوامبر ۲۰۰۸ وي بعنوان سرمربي تيم ملي آرژانتين منصوب شد. در جام جهاني ۲۰۱۰ آفريقاي جنوبي وي هدايت تيم ملي آرژانتين را بعده داشت. تيم آرژانتين در اين جام کلکسيوني از بهترينهاي جهان را در اختيار داشت و به اعتقاد بسياري از منتقدين اتخاذ تاکتيکهاي غلط از سوي مارادونا باعث شد تا اين تيم نتواند جام را فتح کند. آرژانتين در مرحله مقدماتي جام جهاني ۲۰۱۰ با قدرت تمام تيمهاي نيجريه(۱-۰)، کره جنوبي (۴-۱) و يونان (۲-۰) را شکست داد و با امتيازات کامل راهي مرحله يک هشتم نهايي شد. در اين مرحله نيز مکزيک را با نتيجه ۳ بر ۱ شکست داد اما در مرحله يک چهارم نهايي در برابر آلمان شکست تحقير آميز ۴ بر ۰ را متحمل شد و از گردونه رقابتها خارج شد و روياي مارادونا براي دستيابي به قهرماني جهان در کسوت مربي بر باد رفت. هرچند در بازگشت به آرژانتين وي با استقبال بسيار گسترده هواداران آرژانتيني مواجه شد اما پس از جام جهاني با وجود تمام حمايتهاي مردمي وي از سرمربيگري آرژانتين کنار گذاشته شد.

در مارس ۲۰۱۰ مجله تايم فهرست ۱۰ بازيکن تاثيرگذار تمام ادوار جام جهاني را منتشر کرد که در اين فهرست رتبه نخست از آن مارادونا بود.

زندگي شخصي

ديدگاههاي سياسي

در سالهاي اخير، مارادونا، نسبت به ايدئولوژيهاي دست چپي سمپاتي نشان داده‌است. او زماني که در کوبا تحت درمان بود با فيدل کاسترو رهبر کوبا دوست شد. او تصويري از فيدل کاسترو را بر بازوي چپ و چه گوارا را بر بازوي راست خود تاتو کرده ‌است. او اتوبيوگرافي خود ال ديگو را به اشخاص و گروههاي زيادي از جمله فيدل کاسترو تقديم کرده، او نوشت "تقديم به فيدل کاسترو و، از طريق او به همه مردم کوبا.

مارادونا همچنين از هواداران هوگو چاوز رييس جمهور ونزوئلا ست کسي که از او در ميرافلورس استقبال کرد. مارادونا پس از اين ملاقات مدعي شد با هدف ملاقات با يک مرد بزرگ آمده بوده ولي به جاي آن با کسي ملاقات کرده که از آن هم بزرگتر بوده‌است. «من به چاوز ايمان دارم، من چاويستا هستم. هرچه فيدل مي‌کند، هرچه چاوز مي‌کند، براي من بهترين است.»

او مخالفتش را با آن چه امپرياليسم مي‌داند، در نشست کشورهاي آمريکايي در ماردل پلاتا در ۲۰۰۵ اعلام کرد. او در آنجا با پوشيدن تي شرتي با برچسب «بوش را متوقف کنيد» و اشاره به بوش به عنوان آشغال انساني با حضور جرج دابليو بوش در آرژانتين مخالفت کرد.

در سال ۲۰۰۷، او با حضور در برنامه هفتگي تلويزيوني چاوز فراتر رفت و گفت: «من از هرچه از آمريکا مي‌آيد متنفرم. با تمام توان از آن متنفرم.»

مربيگري تيم الوصل امارات

مارادونا پس از کناره گيري از تيم ملي آرژانتين و پس از رقابتهاي جام جهاني ۲۰۱۰ آفريقاي جنوبي در ميان تعجب همگان در ماه مِي ۲۰۱۱ سرمربيگري تيم الوصل امارات را با قراردادي دو ساله بر عهده گرفت. اين چهارمين تجربه مربيگري وي مي‌باشد. مارادونا پيش از اين در سالهاي ۱۹۹۴ و ۱۹۹۵ روي نيمکت دو تيم گمنام نشسته بود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام به شما بازدید کنندگان گرامی سایت نیک نگار هدف دارد هر گونه اطلاعات رو برای شما عزیزان به نمایش بگذارد شما میتوانید درخواست بدید و درباره ی موضوعی که شما دوست دارید مطالب بذاریم. مدیر سایت : بهروز نوروزی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    نظرسنجی
    از این سایت راضی هستید؟
    نظر شما درباره این سایت چیست؟
    اس ام اس نیک نگار

    سلام عزیزان

    شما می توانید با ارسال اس ام اس های زیبای خود به سایت نیک نگار آن ها را به نمایش بذارید.

    شما میتوانید از بخش نظرات یا شماره تلفن 09391479581 اس ام اس هایتان را ارسال کنید و لطفا اسم و نام شهرتون رو هم بنویسید.

    با تشکر مدیر سایت

    اس ام اس شماعزیزان
    زندگی جون از شهرضا: پسری پدرش رو به خاطر پیری و اینکه همسرش از دست پدر شوهرش خسته شده بود داخل سبدی پشت خودش گذاشت و در دهکده ای دور دست رها کرد. چند سال گذشت و پسره پیر شد عروس و پسرش خسته شده بودند و با همان سبد به همان دهکده بردند، پدر به پسر گفت : این سبد را نگهدار پسرت به آن احتیاج پیدا میکند!!!


    رضا جون از اردبیل: به سلامتی بی سوادی که بهش گفتن عشق چند حرفه گفت 4 حرف و بهش خندیدن ولی هیچ کس نفهمید عشق اون( رفیق ) بود...


    مریم جون از گرگان: سلامتی اون صبحی که وقتی بیدار میشی خودشو بغل کرده باشی ن یادشو.


    فاطمه جون از شیراز: هر کی عاشق میشه میگه میمیرم برات، چرا یکی نمیگه میمونم باهات...

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1231
  • کل نظرات : 33
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 104
  • آی پی دیروز : 89
  • بازدید امروز : 129
  • باردید دیروز : 97
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 359
  • بازدید ماه : 3,138
  • بازدید سال : 40,326
  • بازدید کلی : 278,006